יום שבת, 14 במרץ 2015

טכנולוגיות ולמידה מרחוק בתהליכי פיתוח מקצועי

בבואנו לבחון את האתגרים העומדים בפני מתכנני הפיתוח המקצועי לעובדי הוראה חשוב להתייחס לכך שתהליכים אלו אמורים להוות דוגמה ומופת. עליהם לסייע בידי עובד ההוראה להכין את הלומדים לקראת חיים בעידן שהמאפיינים העיקריים שלו הם השינוי המתמיד, הטכנולוגיות המתחדשות אשר משנות את חיינו, עמימות וחוסר וודאות כיצד יראה העתיד.


לשם כך הוגדרו ע"י אגף א' לפיתוח מקצועי של עובדי הוראה שני היעדים הבאים:
  • עו"ה ידעו להוביל שימוש מושכל באמצעים דיגיטליים ובמתודות הוראה המותאמות למאה ה-21 לתקשורת, לשיתופיות, ללמידה עצמית ועצמאית ברשת ולהובלת קהילות ידע מקצועיות. 
  • עו"ה יקיימו שגרת למידה מרחוק (למידה מקוונת) עם תלמידיהם בשוטף ובחירום.
שילוב טכנולוגיות
  • הכשרת עובדי הוראה לשימוש מושכל בטכנולוגיות ואמצעים דיגיטליים בתהליכי ההוראה והלמידה בכיתה. זאת לאחר בחינת היתרונות ותרומת הטכנולוגיות לתהליכי ההוראה והלמידה, בהתאם למודל ההצטיידות של בית ספרם ועפ"י התפוקות שהוגדרו בתכנית הלאומית לתקשוב. את פרוט התפוקות ומידע עדכני ניתן לראות בענן החינוכי של משרה"ח 
  • הכנת התלמידים להיבחנות ממוחשבת 
  • הכשרת הלומדים עפ"י תפקודי לומד הנדרשים במאה ה- 21 
  • רשויות מקומיות שמות אתגרים אלו לפתחן ומציידות את המורים והתלמידים במגוון אמצעי קצה בתכניות ייחדיות כגון: סיסמה לכל תלמיד, מחשב לכל מורה ועוד. תכניות אלו כוללות גם תהליכי פיתוח מקצועי לעו"ה.
למידה מקוונת (למידה מרחוק)

על היתרונות והאתגרים שבהוראה ולמידה מקוונת דובר רבות. אין ספק כי חשוב שעובדי הוראה יתנסו בתהליכים אלו כלומדים על מנת שידעו להתנהל במודלים שונים של למידה מקוונת אל מול תלמידיהם.

מגמות בארץ ובעולם מצביעות על עלייה בהיצע של קורסים מקוונים אשר נגישים לכל אחד ומאפשרים התפתחות אישית בלמידה מרחוק.
מגמה זו ניכרת גם בעלייה בהיצע הקורסים המקוונים המתקימים במרכזי פסג"ה ובשילוב מפגשים יחידים של למידה מקוונת כמעט בכל תהליך פיתוח מקצועי
מערכת ניהול הלמידה moodle נבחרה על ידי משרה"ח כתשתית טכנולוגית המאפשרת למידה מקוונת בכל תהליכי הפיתוח המקצועי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה