יום רביעי, 7 בינואר 2015

פדגוגיה וטכנולוגיה - שאלות מערערות

בעקבות מפגש עם קבוצת מורי מורים מתחומי דעת שונים שהתקבצו יחד כדי לנסות ולבחון היבטים של שילוב טכנולוגיות בתהליכי פיתוח מקצועי מובאות בזאת מספר שאלות שהועלו על ידי משתתפים בקבוצה:

  • מידת הנחיצות של השימוש טכנולוגיה בכיתות כל עוד הפדגוגיה לא עברה שינוי? 
  • מי צריך להוביל את השינוי - קובעי מדיניות במערכת החינוך, מורים, תלמידים, גורמים חיצוניים (דוגמת ischool), שילוב בין כולם, מישהו אחר? 
  • השינוי הנדרש בתהליכי הוראה למידה והערכה הוא אבולוציה או רבולוציה? 
  • האם צריך לסלק לגמרי את הספרים המודפסים? או בנוסח אחר - מקופסה לקופסה: האם ממערכת סגורה עלינו לעבור לקופסת הטבלטים והטלפונים החכמים? 
  • פדגוגיה וטכנולוגיה - יש ביניהם גורם מוביל? 
  • האמנם ילדים יכולים ללמוד לבד? מה תפקידם של המורים במערכות שבהן יש למידה עצמאית רבה יותר של תלמידים? 
  • אלו פעולות חשיבה מעורבות בלמידה וכיצד הטכנולוגיה יכולה לתמוך בכך? 
  • כיצד סביבת למידה מקוונת יכולה לתמוך לקידום תהליכי חשיבה ולמידה?
מוזמנים להתייחס לשאלות אלו ולהעלות שאלות נוספות שעולות בכם סביב נושא זה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה