יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

מערכת ניהול הלמידה - עדכון דצמבר

מטה האגף שם לו למטרה לקדם תהליכי פיתוח מקצועי משמעותיים בסביבות עתירות טכנולוגיה. אחד האמצעים לכך הוא המעבר לשימוש במערכת ניהול הלמידה moodle המהווה פלטפורמה ללמידה משמעותית בתהליכי פיתוח מקצועי. השימוש במערכת מאפשר ומעודד תהליכי למידה מתמשכים, שיתופיים, ורפלקטיביים. ניתן לקרוא עוד על הפוטנציאל של מערכת ניהול הלמידה כאן

מטרת הודעה זו, היא לחשוף בפניכם את המהלכים שנעשו לקידום תהליך ההטמעה בקרב כל קהלי היעד.

אנו מודעים לכך שהשנה, עקב החיבור למערכת המשתמשים של המשרד המחייבת הזדהות בענן החינוכי, קיים קושי של מורי מורים ולומדים להתחבר למערכת שכן עו"ה רבים אינם מכירים את פרטי ההזדהות שלהם וכך גם רוב המנחים בקורסים. עם זאת, מהלך זה חשוב, ימנע תקלות רבות בעתיד ויאפשר מתן שירות טוב יותר לעובדי ההוראה.

כדי להגיע כמה שיותר מהר למצב בו נוכל לעסוק במהות ולא רק במעטפת, להקל על הקשיים ולזרז את התהליך, הצלחנו לגייס גורמים שונים במשרד לעזרה וכן יזמנו מספר פעולות.

ברצוננו לעדכן אתכם בתהליכים ופעולות אלו:

הוקם מערך תמיכה במרכזי הפסג"ה הכולל: 
  • מובילה ארצית – סיגלית ורדי
  • מובילות מחוזיות: נירית ברנר במחוז צפון, אריאלה לונברג במחוז חיפה, שירלי סגל טירקאלטאוב במחוז ת"א, מיכל קלעג'י במחוזות מנח"י וירושלים, עדה קלימי העומדת בראש ועדת היגוי במחוז דרום. 
  • מנהלות מערכת ניהול הלמידה עדנה טוויל ותמר שוורץ 
  • סיוע מצוות מטח. 
להלן קישור לקובץ ובו הסבר על הגדרות התפקידים ופרוט – למי פונים ועל מה.
  • נבנה מערך הדרכה להטמעת המערכת לקהלי יעד שונים עפ"י תכנית אישית שנבנתה לכל מרכז פסג"ה. המערך כולל: סביבות עזר ללומדים ולמנחים ובהם מגוון סרטונים וקבצי הדרכה, תבניות קורסים לשכפול המאפשרות שיח פדגוגי משמעותי, הדרכות סינכרוניות להדגמת שימוש מיטבי במערכת ניהול הלמידה, הדרכות פרטניות המותאמת לקהלי יעד שונים בכל מרכז פסג"ה על ידי צוות המובילות המחוזיות, מנהלות המערכת וצוות ההטמעה של מטח.
  • בדקנו ווידאנו שעובדי ההוראה בפועל (כולל עובדי בעלויות) רשומים במערכות המשרד ויכולים לקבל את פרטי ההזדהות שלהם דרך מזכירויות בתי הספר (במערכת ניהול סיסמאות) ובעזרת מוקד התמיכה הטלפוני.
  • פעלנו לכך שגם למרכזי פסג"ה תינתן האפשרות לשימוש במערכת ניהול הסיסמאות לצורך תמיכה בעו"ה. החל מיום רביעי 11.12.14, מנהלי פסג"ה וסגניהם רשאים להשתמש במערכת ניהול הסיסמאות של המשרד כמו מנהלי בתי הספר. בהמשך יינתנו הרשאות גם לאנשי קשר נוספים.
  • להלן קישור להדרכות על הכניסה למערכת ניהול הסיסמאות והשימוש בה. במידת הצורך, נתאם גם מערך הדרכות לשימוש במערכת על ידי צוות המנב"ס וניידע אתכם לגבי האפשרויות השונות.
  • ***שימו לב, במידה ופרטי הקשר שלכם אינם מעודכנים במערכות המשרד, לא תקבלו את המסרון עם קוד הכניסה למערכת ניהול הסיסמאות. אנא בדקו את תקינות הפרטים ובמידת הצורך עדכנו ב"פורטל עובדי ההוראה" אליו ניתן להגיע גם מאתר או"ח.
  • הבאנו לידיעת הגורמים הרלוונטיים כי בבתי ספר רבים לא מכירים את האפשרויות של מערכת ניהול הסיסמאות. הובטח לנו כי מינהלת המנב"ס תיזום פנייה ומתן הדרכה על השימוש במערכת לבעלי התפקידים המורשים בבתי הספר כדי שיוכלו לסייע בידי עובדי ההוראה. 
  • העברנו לכל הגורמים הרלוונטיים (מינהל תקשוב, מינהל מערכות מידע, הממונים על מערך המוקדנים) תיאור נרחב של התקלות והקשיים בכניסה למערכת וכן וסדרת "תסריטים" הכוללים צילומי מסכים של התקלות עליהן אתם מדווחים ודרך הטיפול בהם. הנכם מוזמנים להפנות אלינו דוגמאות לקשיים ושאלות נפוצות (כולל צילומי מסך של התקלות) על מנת שנוכל להפנות תסריטים נוספים למוקד התמיכה. 
  • יצרנו ערוץ מיוחד המאפשר הוספת משתמשים שאינם רשומים למערכות המשרד  (המנחים בקורסים) כדי שיוכלו להשתמש במערכת ניהול הלמידה. 
  • תמר ועדנה, מנהלות המערכת עומדות בקשר עם מרכזי הפסג"ה ונותנות מענה לסוגית חיבור המשתמשים לפי הפרוט בקובץ המקושר. בדרך זו אנו מקווים כי נושא הכניסה למערכת של כל המנחים ייפתר בימים הקרובים. 
מאחלים למידה פורייה מקרוב ומרחוק והגשמת כל היעדים שהגדרתם השנה בתחומים של שילוב טכנולוגיות בתהליכי פיתוח מקצועי ושימוש בסביבות הלמידה המקוונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה